torsdag 30 augusti 2012

Ny Het'Sommar


Det här blir alltså mitt första, riktiga blogginlägg...hehe. Jag skriver det här blogginlägget för att berätta lite om min sommar, hur det känns att börja skolan och för att hålla igång bloggen.
   Som sagt har min sommar varit bra, synd bara att den tog slut så snabbt. Fast samtidigt så känns det som att jag har hunnit med ganska mycket. Den började med ungefär två veckor hemma där jag bara tog det lugnt och njöt av att det var sommarlov. Efter det följde hela tio episka dagar i palma med mina tre närmaste killkompisar. Det var skönt att vara borta från Sverige och allt hemma i vardagen ett tag men efter tio dagar kändes det ganska skönt att komma hem till familjen och till min flickvän. När jag kom hem var jag hemma i stan några dagar och återhämtade mig efter Palma och sen drog jag ut till landet för att jobba. Där var jag i princip tills någon vecka innan skolan började. Mitt landställe ligger i Stockholms skärgård och om man tar båten i ca fem minuter så kommer man till norra stavsudda handel, där jag jobbar. Jag jobbar mest i mataffären men även lite på macken som finns där. Man kan säga att jag hjälper till med lite allt möjligt. Det som är skönt är att det är ute i skärgården så jag slipper åka in till stan för att jobba utan jag kan va på landet i princip hela sommaren.
   En annan sak som jag har hållit på med mycket i sommar är mitt och min bästa kompis företag, Newswall som vi började hålla på med någon vecka in sommarlovet. En kort sammanfattning av företaget är att vi försöker etablera ett aktiebolag, som ska bli en aggregerings-tjänst för alla tre plattformar (Android OS, Apple OS samt browser) och som är baserat på nyhetsklipp från alla olika nyhetskanaler i världen. Man ska alltså lätt och snabbt kunna titta på de nyhetsklippen man vill på mobilen för att hålla sig uppdaterad till de senaste. Vi kommer att tjäna våra pengar genom reklam och ett annat sett som går ut på att t.ex. BBC eller CNN får betala för att få ha sina nyheter högst upp på vår sajt. Ungefär som sökmotoroptimering fungerar. Jag har, och håller alltså på med Newswall väldigt mycket och tycker att det är jätteroligt!
   Sommarn tog snabbt slut men jag är taggad på att börja trean och att ta studenten. Jag hoppas verkligen att det blir ett roligt och lärorikt år och jag kommer att fortsätta med bloggandet så ofta jag kan!

1 kommentar:

  1. Spännande sommar, spännande år - och hoppas jag, mer spännande på bloggen?

    SvaraRadera